dimanche 2 mai 2010

Vintage Tidbits

First there was one.


And now there are two.


I inherited the first ceramic horse from my husband's grandmother, who passed away last year. Nobody in the family could explain to me the significance of the white beauty, which became mine when I was asked to come choose a few mementos of the lady who was an avid crochet artist when I met her in her 80s, but who was a seamstress who ran a very successful dress shop in these parts when she was young. (I soooo wanted to choose her vintage Singer sewing machine, but decided I shouldn't be a greedy girl!)

Then yesterday we went to a vide-greniers or flea market in Beauvoisin ("Beautiful Neighbor," when translated -- a great name for a town, I think.), and there met a lady who was selling a ceramic horse, almost identical to mine but on the petite side.

She explained to me that these horses are good-luck symbols specially appreciated here in this region where we live, where the lives of many people revolve around bulls and horses. There is even a breed of horse named after this place, the Camargue. You're supposed to collect seven, one horse to give you luck for every day of the week.

I guess that means I have five more horses to go!


P.S I joined my first swap, yes I did! I've always thought that swaps were a fun idea but never got around to joining one. Then I read about Kellie's Love Vintage Package Exchange a few weeks ago. Hey, I told myself, I love vintage, adore making nice packages, and admire Kellie's rice babies, especially since my own baby is a rice kind of baby herself. (Okay, half rice, half bread-with-cheese, to be more accurate.) I decided it was time to jump in. I'm excited! I'll give you a peek into my package when it's done; I plan to fill this little box with trinkets my swap partner might enjoy.



******

J'ai hérité le premier cheval en céramique de la grand-mère de mon mari, qui est décédé l'an dernier. Personne dans la famille pouvait m'expliquer la signification de l'article, qui est devenu le mien quand on m'a demandé de venir choisir quelques souvenirs de la dame qui était un artiste passionné de crochet quand je l'ai rencontré octogénaire, mais jeune était une couturière qui tenait un superbe magasin de robe. (Comme j'ai désiré sa machine à coudre vintage, mais décidé que je ne doit pas être une fille gourmande!)

Puis, hier, nous sommes allés au vide-grenier de Beauvoisin (Quel joli nom pour une ville!), et y avons rencontré une dame qui vendait un cheval presque identique au mien, mais plus petit.

Elle m'a expliqué que ces chevaux sont des portes-bonheur particulièrement apprécié ici, dans cette région où la vie de nombreuses personnes tournent autour de taureaux et de chevaux. Il y a même une race de cheval nommé d'après cet endroit, la Camargue. Vous êtes censé recueillir sept, un cheval pour chaque jour de la semaine. J'ai cinq chevaux de plus à trouver!


P.S Je participe a mon premier "swap"! J'ai toujours pensé que ces échanges sont géniaux, mais jamais eu le temps de me joindre à un. Puis
il y a quelques semaines, j'ai vu Kellie's Love Vintage Package Exchange. Je me suis dit, j'aime vintage, adore faire des jolis paquets, et admire les "rice babies" de Kellie, surtout parce que mon propre bébé est une sorte de "rice baby." (Okay, moitié riz, moitié pain avec du fromage, pour être plus précis.) J'ai décidé qu'il était temps! Je suis très excité! J'ai l'intention de remplir cette boîte avec beaucoup de jolies choses. Je vais vous donner un coup d'oeil quand mon "Vintage Package" est fait.

2 commentaires:

Dawn of LaTouchables a dit…

Those horses are not only beautiful, they are graceful. Love your vintage shop, btw!

ricebabies a dit…

I adore those horses. I like even more when you find great stories in small objects. I hope you find 5 more. I am in the wrong area but I will keep an eye out now.

Coming from Texas, I love horses, I even had a white pony once upon a time.

I am so excited to see everyone's packages.